PREMIÉROVÝ TRÉNINKOVÝ KEMP PŘÍPRAVKY A ŽÁKŮ

14.09.2019 04:27

Těsně před zahájením fotbalové sezóny, téměř na konci prázdnin, se ve čtvrtek 22. srpna kolem 16. hodiny scházejí v Horním Němčí naši nejmladší hráči. Těší se, že pár dnů naplní fotbalem a taky se stmelí s týmem. V areálu penzionu Boďa na konci vesnice je vše potřebné k prožití prima prodlouženého víkendu se spoustou sportovních aktivit.

Nakonec se sešli všichni přihlášení. Následovalo rychlé rozdělení do 4 předem vybraných skupin, krátký brífink k pravidlům společného soužití a hurá na první trénink na hřišti.

Tento si pro naše malé fotbalisty bezvadně připravil Kája Slinták, za což si zaslouží naše poděkování. Pro děcka je to vždy zpestření, když se mohou zúčastnit aktivit připravených někým novým, zkušenějším. A i tady je na nich vidět, že jsou zcela novými cvičeními nadšeni. A my, jejich trenéři, také jejich sledováním získáváme nové rozhledy a zkušenosti.

Součástí dění je i soutěž týmů, jak ve fotbalových dovednostech, tak i v teoretických znalostech. Během tréninku už týmy mají za sebou první soutěž, po večeři pak vyplňují náročný kvíz ze současného i minulého fotbalového dění. Pak přečteme jeden krátký životopis Luky Modriće a jde se na kutě.

Večerka se příliš nedaří, ale to je celkem pochopitelné, plni nových dojmů i delšího odloučení během prázdnin si děcka musí sdělit své zážitky. Ale nakonec všichni usínají, odpočinout si musí, druhý den bude fyzicky velmi náročný.

V 6.50 budíček a v 7.00 začíná rozcvička, hned po ní hygiena a vynikající snídaně, ostatně jako veškerá strava v průběhu celého kempu. Dnes nás čekají 2 fotbalové tréninky a bazén, takže pohybu bude opravdu dostatek. Kromě rozvoje pohybových aktivit je účelem tohoto kempu i vytvoření party kamarádů, a to bez ohledu na věk, fotbalové dovednosti nebo pohlaví. Průběh denních aktivit nám dává mnoho možností pozorovat, jak se tento záměr naplňuje. Potěšující pro nás všechny je fakt, že starší kluci přistupují k mladším spoluhráčům jako k sobě rovným , berou na sebe rozdělené povinnosti dle své fyzické dispozice a vlastně působí jako sehraný tým. Po večeři se opět scházíme ke kvízům, tentokrát i jeden vložený o Cristianu Ronaldovi a před spaním ještě čtení životopisu, pro změnu opět Ronaldova.

V sobotu ráno se budíme do nádherného počasí, takže po rozcvičce, hygieně a snídani nás čeká dopolední trénink, další aktivity teoretické, motivační a stmelující. Po obědě se pokazí počasí a až do nedělního dopoledne nám déšť narušuje připravený program. Proto přichází na řadu plán B, tedy sledování vybraných zápasů v televizi, s rozborem zajímavých momentů. Večeře je trochu netradiční, opékání špekáčků, pak poslední kvíz a poslední noc před dopoledním programem, kterým bude kemp ukončen.

Nad ránem nás všechny probouzí prudká bouřka, naštěstí blesky nešvihají přímo nad námi, ale hluku a světla nadělají docela dost. Budíček není problém, protože jsou všichni vzhůru, krátká rozcvička pod střechou a po snídani je prostor na zhodnocení dojmů z pobytu. Necháváme vyjádřit účastníky a některé jejich poznatky zcela určitě uvedeme do praxe. Pak nahrubo balíme věci a ihned, jak to počasí dovoluje, upalujeme na poslední trénink, tentokrát regulérní fotbalový zápas. A pak už po obědě vyhodnocení soutěže, kterého se jako pozorovatelé zúčastnili i rodiče a odjezd domů.

Závěrem díky všem dětem, které se zúčastnily, za jejich přístup a chování po celou dobu kempu, rodičům za důvěru v nás vloženou, Monice Fojtáchové za profesionální pomoc při zvládání všech mimosportovních aktivit a řešení nečekaných situací. My, trenéři, si můžeme navzájem popřát, ať to, co jsme se našim svěřencům snažili vštěpit, přinese výsledky nejen v této sezóně.